Onze Diensten

Onzichtbare beugels

Periodieke controle

Tijdens de halfjaarlijkse controle kunnen wij de staat van uw mond (m.n. gebit en tandvlees) inspecteren en tijdig problemen detecteren of erger voorkomen. De tandarts maakt samen met u een duurzaam behandelplan. Wij houden tevens rekening met uw wensen, dus schroomt u niet om deze kenbaar te maken aan ons.

Gebitsreiniging preventie

Dagelijks 2 maal poetsen en interdentaal reinigen is belangrijk voor de mondgezondheid. Desondanks blijft op moeilijk bereikbare plekken van het gebit tandplak achter wat na verloop van tijd tandsteen wordt. Onze mondzorgverleners kunnen het gebit reinigen middels gebitsreiniging en polijsten en geven u mondhygiëne instructies mee.

Angst tandheelkunde

Patiënten met een extreme angst voor tandheelkundige behandelingen kunnen bij onze ervaren tandarts terecht. Wij bespreken uw angst, maken duidelijke behandelafspraken, spreken stoptekens af en bouwen zo een vertrouwensband op.

Wortelkanaal-behandeling

De oorzaak van hevige kiespijn is veelal door een ontsteking van de pulpa/zenuwkanalen. Om u van de pijn af te helpen is het noodzakelijk een pijnlijke tand/kies te behandelen door de zenuwen te verwijderen en de ontsteking te reinigen door de kanalen te vijlen en te spoelen.

Kronen en bruggen

Naast de bekende (composiet)vullingen is het ook mogelijk om een kapje (metaal en/of porseleinen kroon) over een afgeslepen tand te plaatsen. Indien u een of meer tanden/kiezen mist is een brug ter vervanging mogelijk.

Kunstgebit / Prothese op implantaten

Ontbreken alle tanden en kiezen in de mond dan is een kunstgebit een hulpmiddel die vervaardigd wordt in samenwerking met een tandtechnicus. Indien het draagvlak van de prothese onvoldoende steun bied is een klikgebit (implantaatgedragen prothese) een betere oplossing.

Facings

Indien de kleur of vorm van uw tand afwijkt of een tand een spleetje heeft is een facing geïndiceerd. Een facing is een laagje kunststof (composiet) of porselein dat op een beslepen tand wordt geplaatst

Bleken of Witte vlekken verwijderen

Een stralende glimlach geeft zelfvertrouwen. Voor een cosmetische behandeling als bleken is boren niet noodzakelijk. Tegenwoordig is het mogelijk om, onder begeleiding van de tandarts, thuis te bleken. Bespreek de mogelijkheden met uw tandarts.

Tevens bieden wij behandelingen aan waarbij witte vlekken (white spots op voortanden) met een gel kunnen worden verwijderd.

Gingivitis / Parodontitis

Is uw tandvlees rood, opgezwollen, gevoelig en soms bloedend dan kan dit duiden op ontstoken tandvlees (gingivitis). Indien dit onbehandeld blijft kan de ontsteking verder trekken in het onderliggend botweefsel (parodontitis). Tijdens de controle zal de tandarts de gezondheid van uw tandvlees bespreken en indien nodig doorverwijzen naar de mondhygiënist of parodontoloog.